אבטחת מידע - bitdefender לעסקים  |  גיבוי אופיס 365 / גיבוי שרת דואר מקומי / גיבוי בענן  |  

 
היום כולם מדברים על ענן מחשוב , מהו בעצם ענן מחשוב והאם הוא מתאים לעסק שלך?
בכל עסק הנעזר במספר מחשבים קיים מחשב אחד הנקרא שרת והוא מרכז עבורנו את כל החומר של העסק כגון: מסמכים, מיילים, תמונות ועוד.
ענן מחשוב – הוא בעצם אוסף שרתים פיזיים ו/או וירטואליים המחוברים למקום אחד ויוצרים חוות שרתים. חוות שרתים אלו פזורות ברחבי העולם, בארץ לדוגמא יש לנו את נטוויז'ן, 012, בזק ועוד.
חוות שרתים אלו יכולות להגיע לכמה אלפי שרתים שנמצאים במקום אחד ונותנים שרות למיליוני משתמשים.
ענן המחשוב נותן מענה לשיתוף המידע האישי ואפשרות להתחבר אליו מכל מקום בו אנו נמצאים.
ניתן לאחסן בו קבצים, מיילים, תמונות וכל חומר אחר שקשור לעסק ונשמר על גבי השרת המרכזי בעסק.  התקשורת מול חוות השרתים מתבצעת דרך האינטרנט.
ישנם שרותי ענן הניתנים בחינם כגון: גוגל, יאהו, מייקרוסופט, פייסבוק אך יש לקחת בחשבון כי בשירותים הניתנים בחינם אין מחוייבות בסיסית ליציבות ולפרטיות, ולא בטוח שהחומר מגובה כמו שצריך, לא בטוח שהחומר מאובטח בצורה מקצועית ובנוסף, הזמינות והיציבות של המערכות אינם 100%.
 
היתרונות בפתרון שרות ענן הינם:
  1. חיסכון בעלויות על רכישת ציוד מחשבים.
  2. חיסכון בעלויות על רכישת  חלק מתוכנות
    (תוכנות כגון SQL ו- טרמינל מחוייבות בתוספת תשלום חודשי).
  3. נגישות מכל מקום.
  4. אי תלות במחשב יחיד.
  5. אפשרות של גיבוי החומר בענן מבטח אותנו מפני גניבת המחשב / השרת עם כל החומר החשוב שבפנים.
בצד היתרונות קיימים גם החסרונות:
  1. ההתקשרות מול מערכת הענן נעשית על ידי האינטרנט, התקשרות זו מאטה את קצב העבודה תלוי בכובד המסמכים ובמהירות התקשורת.
  2. ביום שבו ישנן תקלות בתקשורת האינטרנט לא ניתן יהיה לעבוד כלל - אין מיילים, אין אפשרות להעלות קבצים ולקרוא מסמכים, היומן לא יהיה זמין ולא ניתן יהיה להפעיל אפליקציות. 
  3. המעבר משרות ענן לשרות מקומי כרוך בהמון קשיים טכניים, כגון: רכישת שרת, רכישת תוכנות מתאימות, העברות מיילים, תאימות ועוד.
  4. מערכת הענן נותנת שליטה מוגבלת יחסית לפתרונות Hosted Exchange אחרים בשוק.
  5. ארכוב לא פותר מגיבוי שכן מדובר בפתרון משלים לעמידה בדרישות רגולציה, תקינה ומעקב אחרי התנהלות עובדים ולא בפתרון גיבוי של הדואר.
  6. בשימוש בחוות שרתים היושבת בחו"ל, התמיכה מחו"ל נעשית בשלט רחוק  ואין קשר ישיר עם הלקוח.
  7. חוסר גמישות - לא ניתן לשנות ו/או להתאים את המערכת לצרכי הלקוח גם כאשר הלקוח חייב התאמה ספציפית.
  8. קשה יותר לנתק נייד של בלקברי שמחובר ישירות למערכת הענן.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה פגישה ללא התחייבות.

 

|יעוץ טכני | אבטחת מידע | גיבויים | שליטה מרחוקVMware                                                                שלח מייל:   ronen@centos-it.co.il 

[Top]
 

 

לייבסיטי - בניית אתרים